Skoda відмовилася будувати автозавод в Україні

Skoda Auto, дочірня компанія Volkswagen Group, відмовилася від намірів створити свій новий мультибрендовий завод в Україні і розглядає для цієї мети інші майданчики в Східній і Південно-Східній Європі. Однак це рішення не пов’язане з наміром перемістити виробництво з України, тобто завод Єврокар продовжить збірку автомобілів Skoda. Про це заявили в компанії Єврокар, повідомляє Інтерфакс-Україна.

“Skoda, як системоутворюючий автомобільний інвестор, визначаючи за дорученням Volkswagen Group потенційне місце для нового мультибрендового заводу, після ретельного аналізу скоротила вибір до чотирьох країн Східної і Південно-Східної Європи. України серед них немає.

За офіційною інформацією Skoda Auto очікується, що остаточне рішення про майданчик буде прийнято протягом найближчих місяців. У відповіді на наш запит Skoda Auto також зазначила, що створення нового мультибрендового заводу, тим не менш, не пов’язане з переміщенням виробництва з України”, – повідомили в компанії.

У Єврокарі пояснили, що питання розширення виробничих потужностей в Volkswagen Group і в Skoda Auto зокрема назріло ще кілька років тому – на сьогодні заводи Skoda працюють зі 120%-м завантаженням потужностей, застосовуючи багатозмінний робочий режим.

“Ще в 2017 році Україну відвідав голова Skoda Auto, за результатами зустрічі якого з главою українського уряду був сформований ряд побажань до української влади в контексті розгляду України як зовнішнього виробничого майданчика для Skoda з урахуванням зручної логістики, угоди про зону вільної торгівлі з ЄС, наявності підготовлених трудових ресурсів і більш низької вартості робочої сили (майже вдвічі) в порівнянні з європейськими країнами”, – нагадали в компанії.

Однак, додають в Єврокарі, за цей час Україною так і не були запропоновані умови, які привернули б потенційного інвестора.

“В Україні досі не працюють митні і податкові стимули для діяльності індустріальних парків, хоча відповідні законопроекти були прийняті в першому читанні ще в 2016 році, не втілена в реальність анонсована 15-річна стратегія розвитку ринку електромобілів, не розглянуті законопроекти для підтримки виробництва електромобілів, які внесені ще на початку року”, – констатують в компанії.

У той же час, додають в Єврокарі, активно лібералізується ввезення б/в авто, фактично хаотизуючи авторинок і заганяючи його все далі в тіньовий формат, тоді як до легального бізнесу пред’являються високі вимоги.

“Не дивлячись на позитивний мессендж про те, що Skoda не збирається переносити виробництво з України, висновок достатньо однозначний: на жаль, Україна не витримала конкуренції в боротьбі за великі інвестиції. Можна сказати, що вона навіть не вступала в боротьбу… за 1,4 млрд євро інвестицій, 5 тис. нових робочих місць і можливість виробництва 300 тис. автомобілів в рік з рівнем експорту 4,5 млрд євро”, – відзначили в Єврокарі.

Єврокар (Соломоново, Закарпатська обл.) випускає легкові автомобілі з грудня 2001 року. Інвестиції в створення заводу склали $250 млн. Сьогодні це єдиний український виробник легкових автомобілів. У 2018 році Єврокар випустив 5 659 автомобілів Skoda – на 7,9% менше, ніж роком раніше.

Автомобілі Skoda в 2018 році зайняли четверту сходинку рейтингу продажів нових авто в Україні з часткою ринку в 7%.