Прибиральники замість реформаторів: рахункова палата провела аудит реформи держуправління у Кабміні

Реформа державного управління в Україні знаходиться на межі провалу. Кошти, виділені про реформування, використовуються неефективно, а серед набраних кадрів – непрофесійні та необізнані в темі люди.

Про це в коментарі “Прямому” повідомив заступник голови Рахункової палати Андрій Майснер.

“Є істотні ризики, встановлені аудиторами за підсумками проведення аудиторського дослідження. Декілька місяців ми оцінювали всі заходи, які були вжиті 10 міністерствами та 2 національними агентствами, які беруть участь в цьому пілотному проекті”, – наголосив Майснер.

Він зазначив, що проект реформи держуправління відбувається за підтримки Європейського Союзу, який виділив на нього 300 млн грн. Загалом на реформу заплановано витратити 2 млрд грн протягом 2017-18 років.

“Ми побачили, що основні заходи, які були заплановані самим Кабінетом Міністрів, не є результативними. Або є малорезультативними. Наприклад, ключова ланка – це кадрове наповнення. Ми мали б взяти на роботу реформаторів, людей з сучасним мисленням, навичками, досвідом, відповідним профілем освіти, які мають забезпечувати реформи. Натомість, ми бачимо, що на сьогодні план кадрового наповнення виконаний на 18%. Тобто 82% невиконання, відсутні ті реформатори, які мають рухати реформи”, – повідомив заступник голови Рахункової палати.

За словами Майснера, серед тих, кого взяли на роботу, опинились люди, які не мають належного практичного досвіду чи навіть теоретичних знань в системі державного управління та в конкретній галузі, куди їх найняли для проведення реформ.

“В галузі охорони здоров’я бачимо державних експертів, керівників експертних груп, які до цього працювали тільки в системі закладів громадського харчування членами відповідних бригад або менеджерами колекторських компаній, або прибиральниками. Яким чином людина, яка навіть теоретично не розуміє галузі, в якій їй доведеться робити реформи, може в цьому розібратися, спланувати діяльність цілого міністерства, сформувати державну політику за відповідним напрямком і забезпечити результативне проведення реформ, нам – аудиторам Рахункової палати – незрозуміло”, – зауважив він.

Також Майснер додав, що з запланованих 2 млрд гривень на реформу розподілено лише трохи більше 600 млн грн, а використано лише 205 млн грн.

“І 55 млн грн використано неефективно. Ще не набраний реформаторський склад – директорати та генеральні департаменти, які спеціально для реформ утворені в міністерства та агентствах. Але вже закуплені для них меблі, гаджети, комп’ютерна техніка. Через вкрай низькі темпи провадження реформи, зокрема кадрового наповнення, ця техніка сьогодні прибивається пилюкою та застаріває. Реформа триває 2,5 роки, а ми навіть не можемо набрати кадри”, – дивується заступник голови Рахункової палати.

Більше того, зарплатня реформаторів, за словами Майснера, в рази більша, ніж працівників міністерства чи національного агентства, де відбувається реформа. Надбавки та різні мотивуючі виплати можуть у п’ять разів перевищувати посадовий оклад.

За результатами проведеного аудиту Рахункова палата надала рекомендації Кабінету Міністрів для покращення ситуації.

“Тепер Кабмін в місячний термін має надати нам конкретні заходи і до 23 січня проінформувати про результати”, – повідомив Майснер.

Джерело: prm.ua