Повіривши незнайомому телефонному співрозмовнику, пенсіонерка втрапила у шахрайську пастку

Намагаючись запобігти несанкціонованому зняттю коштів з банківської картки, 60-річна жителька села Шосткинського району назвала незнайомцю, що назвався менеджером банку, конфіденціальну інформацію по своїй «кредитній» картці. В результати такої наївної довірливості з рахунку жінки зникло більше 2 000 гривень.

Вдень на мобільний телефон 60-річної жительки одного з сіл Шосткинського району надійшло повідомлення з текстом: «здійснення оплати покупки з картки на суму 1 282 гривні успішно зареєстровано». Для з’ясування ситуації збентежена жінка зателефонувала за цим номером, адже ніякої заявки вона не залишала.

Їй відповів чоловік, який в розмові назвався менеджером банку. Він підтвердив інформацію і запропонував для відміни операції назвати повний номер її платіжного документу та код, який прийде їй в смс-повідомленні. Пенсіонерка виконала умову. Проте за кілька хвилин абонент, якому вона телефонувала, вже був поза мережею. Запідозривши неладне, жінка звернулась на «гарячу лінію» банку, а там їй розповіли, що з її рахунку знято 2 400 гривень кредитних грошей. Останній нічого не залишалось робити, як звернутися з відповідною заявою до правоохоронців.

В поліції за даним фактом відкрили кримінальне провадження за ознаками ч. 1 ст. 190 Кримінального кодексу України «Шахрайство», в рамках якого ведуться пошуки афериста.

Правоохоронці знову нагадують громадянам елементарні правила обережності, дотримання яких дозволить уникнути шахрайської пастки і зберегти власні кошти при подібних дзвінках та повідомленнях.

1. Нікому й ніколи не повідомляйте індивідуальний ПІН-код своєї банківської картки та cvv-код, що знаходиться на зворотному її боці.

2. В разі надходження нібито з банку електронних листів чи дзвінків з запитами про особисту інформацію, не відповідайте на них, а краще самі перетелефонуйте на офіційний номер call-центру вашої фінустанови, і з’ясуйте ситуацію.

3. Отримавши сумнівну інформацію в смс-повідомленні, не переходьте за пропонованими вкладеннями, а зверніться до сервісного центру свого мобільного оператора.  

3. У випадку втрати чи блокування телефонної сім-картки, до якої «прив’язана» ваша банківська картка, найперше необхідно особисто звернутися в банк з заявкою про блокування платіжного документа.

4. І пам‘ятайте: працівник банку ніколи не буде дзвонити до вас із закритого номеру. Якщо вас просять надіслати пароль або інші карткові дані, за жодних обставин не слід цього робити. Найперше необхідно терміново звернутися на «гарячу» телефонну лінію банку, і з‘ясувати у оператора всю інформацію по вашому рахунку. Таким чином ви зайвий раз переконаєтесь у тому, що з вашим платіжним документом все гаразд, а самі ви щойно уникли підступної шахрайської пастки.

Відділ комунікації поліції Сумської області